Tere õhtust!
Räväkän alun jälkeen jäin hieman haistelemaan kirjoitusteni seuraamuksia. Saamani palautteen myötä pyrin jatkossa supistamaan hieman yksittäisen blogin kokoa, elävöittämään sitä mahdollisuuksien mukaan kuvilla sekä kirjoittamaan JYPin oikein.
Ennen ottelua näytettävä JYPin pelaajaesittelyn musiikki on mielestäni ollut suoraan verrannollinen kyseisen kauden menestykseen.
2008-2009 "Burning Heart" siivitti hurrikaanisydämisen JYPin seurahistoriansa ensimmäiseen mestaruuteen.
2009-2011 "Stop The Rock" -sanoma oli ymmärretty TPS:n ja Bluesin leireissä ja hurrikaanilauman matka katkesi jo välieriin.
2011-2012 Videolla välähtänyt Valtran traktori eteni pysättämättömästi mestaruuteen kantri-henkisen kappaleen sävyttämänä.
Kuluvalla kaudella oleva showpaini-henkinen kappale ja pelaajien liikkeet videolla ovat kuvastaneet JYPin yritystä olla kova ja pelottava. Tähän mennessä siinä ei ole vielä onnistuttu täysin, mutta kevät voi vielä muuttaa kaiken.
JYPin sisääntulo on mielestäni SM-liigan mittapuulla hyvä. JYP-lipun tuominen jäälle on varmasti unohtumaton kokemus korttelikiekkolaiselle ja Hippoksen puoleisessa päädyssä istuvat katsojat saavat suunsa makeiksi pelaajien heittämistä Pandan makeisista. Äskeinen virke ei ollut sponsoroitu.
Scorpionssin "Hurricane 2000" on mielestäni sopivan räväkkä sisääntulomusiikki ja luonnollisesti erinomaisesti soveltuva hurrikaanilaumalle. Jotakin pientä "äksöniä" sisääntuloon voisi kuitenkin lisätä. Asiasta lisää seuraavassa blogissa.
Katso video parhaasta YouTubessa tarjolla olevasta JYPin sisääntulosta TÄSTÄ.
JYPin liigapelien kuuluttaja, Janne Pöllänen, on saanut useilta tahoilta positiivista palautetta eikä suotta. Mielestäni kaveri hoitaa hommansa erittäin mallikkaasti. Kuulutukset ovat hyvin selkeitä, äänestä huokuu katsojiin positiivinen asenne ja kotijoukkueen maaleja hehkutetaan sopivassa määrin. Joillakin liigapaikkakunnilla sen sijaan on tullut vastaan tilanteita, joissa joukkueitten täysilukuuntumista hehkutetaan kuin viimeistä päivää.
Otteluissa tapahtuva oheismyynti (alkoholi, virvokkeet, pikkusuolaiset, kahvi jne.) lienee jotakuinkin samalla tasolla kuin muilla liigapaikkakunnilla. Allekirjoittanut ei kaikessa pihiydessään tapaa sortua herkutteluun otteluiden aikana, joten täyttä varmuutta asiasta ei ole. Toisaalta "vyöllekään" ei ole kertynyt kuin puolet liigahalleista.
Erätauoilla nähdään ajoittain korttelikiekkolaisten rangaistuslaukauskilpailuja sekä muodostelumaluistelunäytöksiä. Samaa toimintaa siis kuin muissakin kaupungeissa. Erätauon loppuun aikaisempina vuosina ajoittunutta Scorpionssin toista versiota "Rock You Like A Hurricane" -kappeleesta ei ole enää kuultu, mikä on oikeastaan vain hyvä asia, sillä kappale kuullaan jo kertaalleen sisääntulon yhteydessä.
JYP on tiettävästi yksi SM-liigan mainostetuimpia joukkueita. Mainostus - tuo oiva tapa hankkia täytettä budjettiin, jos takapiruna ei ole esimerkiksi Jokereiden tapaan Hjallis Harkimoa. Tästä syystä otteluissa soitetaan vähän puolesesti musiikkia ja välillä muun muassa jäähyjenkin hidastukset jäävät mediakuutiolta näkemättä mainosten vuoksi.
Tällä kaudella puolet erätauosta vievä Hämeenlinnaan rakennettava Euroopan autokauppakeidas -mainos on kuitenkin sapettanut allekirjoittanutta suuresti niin pituutensa kuin sisältönsäkin puolesta. Hämeenlinna on keskellä Suomea korkeintaan kehä kolmosen sisältä katsottuna, jossa kaikkia Lahtea pohjoisempana oleva lasketaan Lapiksi.
Yli- ja alivoimien yhteyteen on saatu mielestäni mainokset osumaan hienosti kohdilleen. Kotijoukkueen kuluttaessa jäähypenkkiä mainosääni kehoittaa: "Nyt tukea jypille", mainostaen polvitukea ja vastaavasti vierailijoiden pelatessa vajaalla mainostetaan yrityksen tarjoamaan "ylivoimaa".
Raksilassa sen sijaan tarjottiin ainakin kaudella 2008-2009 mediakuutiolla kotijoukkueen saadessa jäähyn Oscar-palkintoa vastustajan rikotulle pelaajalle. Mautonta.
Vastaavat mainokset jäävät varmasti keskivertoa paremmin katsojien mieleen. Allekirjoittaneen verkkokalvoille on ainakin vahvasti syöpynyt Synergiasta kivenheiton päässä pelaavien Kirittärien vanhat pelihousut. Kirjapaino Karin housujen takapuolella ostamassa mainoksessa julistettiin: "Kari se vaan painaa".
Hippoksen Synergia-areena on SM-liigan pienin halli niin kapasiteetissa kuin muussakin tilavuudessa mitattuna. Tämä ja vuosittain toistuva vahva kausikorttien myynti takaavat suhteellisen hyvän tunnelman jopa syksyiseen arki-illan otteluun.
Lähellä kaukalon reunoja sijaitsevien yleensä 90-prosenttisesti täyttyvien katsomoiden aiheuttama pauhu on viime vuosina ollut kova pala purtavaksi vierasjoukkueille.
Allekirjoittanut päättää tämän kertaisen blogin tähän ja on ainakin jokseenkin tyytyväinen oman pelikirjansa kestävyyteen kirjoituksen aikana. Suunnitelmien mukaisesti viime blogiin verrattuna merkkimäärästä saatiin karsittua noin nelisenkymmentä prosenttia. Tästä on hyvä jatkaa kohti viidettä kolumnia - Ottelutapahtuman kehittäminen Synergia-areenalla.
Au revoir! (1 tunnin ja 39 minuutin ranskan kielen opintojen pohjalta)
Räväkän alun jälkeen jäin hieman haistelemaan kirjoitusteni seuraamuksia. Saamani palautteen myötä pyrin jatkossa supistamaan hieman yksittäisen blogin kokoa, elävöittämään sitä mahdollisuuksien mukaan kuvilla sekä kirjoittamaan JYPin oikein.
Ennen ottelua näytettävä JYPin pelaajaesittelyn musiikki on mielestäni ollut suoraan verrannollinen kyseisen kauden menestykseen.
2008-2009 "Burning Heart" siivitti hurrikaanisydämisen JYPin seurahistoriansa ensimmäiseen mestaruuteen.
2009-2011 "Stop The Rock" -sanoma oli ymmärretty TPS:n ja Bluesin leireissä ja hurrikaanilauman matka katkesi jo välieriin.
2011-2012 Videolla välähtänyt Valtran traktori eteni pysättämättömästi mestaruuteen kantri-henkisen kappaleen sävyttämänä.
Kuluvalla kaudella oleva showpaini-henkinen kappale ja pelaajien liikkeet videolla ovat kuvastaneet JYPin yritystä olla kova ja pelottava. Tähän mennessä siinä ei ole vielä onnistuttu täysin, mutta kevät voi vielä muuttaa kaiken.
JYPin sisääntulo on mielestäni SM-liigan mittapuulla hyvä. JYP-lipun tuominen jäälle on varmasti unohtumaton kokemus korttelikiekkolaiselle ja Hippoksen puoleisessa päädyssä istuvat katsojat saavat suunsa makeiksi pelaajien heittämistä Pandan makeisista. Äskeinen virke ei ollut sponsoroitu.
Scorpionssin "Hurricane 2000" on mielestäni sopivan räväkkä sisääntulomusiikki ja luonnollisesti erinomaisesti soveltuva hurrikaanilaumalle. Jotakin pientä "äksöniä" sisääntuloon voisi kuitenkin lisätä. Asiasta lisää seuraavassa blogissa.
Katso video parhaasta YouTubessa tarjolla olevasta JYPin sisääntulosta TÄSTÄ.
JYPin liigapelien kuuluttaja, Janne Pöllänen, on saanut useilta tahoilta positiivista palautetta eikä suotta. Mielestäni kaveri hoitaa hommansa erittäin mallikkaasti. Kuulutukset ovat hyvin selkeitä, äänestä huokuu katsojiin positiivinen asenne ja kotijoukkueen maaleja hehkutetaan sopivassa määrin. Joillakin liigapaikkakunnilla sen sijaan on tullut vastaan tilanteita, joissa joukkueitten täysilukuuntumista hehkutetaan kuin viimeistä päivää.
Otteluissa tapahtuva oheismyynti (alkoholi, virvokkeet, pikkusuolaiset, kahvi jne.) lienee jotakuinkin samalla tasolla kuin muilla liigapaikkakunnilla. Allekirjoittanut ei kaikessa pihiydessään tapaa sortua herkutteluun otteluiden aikana, joten täyttä varmuutta asiasta ei ole. Toisaalta "vyöllekään" ei ole kertynyt kuin puolet liigahalleista.
Erätauoilla nähdään ajoittain korttelikiekkolaisten rangaistuslaukauskilpailuja sekä muodostelumaluistelunäytöksiä. Samaa toimintaa siis kuin muissakin kaupungeissa. Erätauon loppuun aikaisempina vuosina ajoittunutta Scorpionssin toista versiota "Rock You Like A Hurricane" -kappeleesta ei ole enää kuultu, mikä on oikeastaan vain hyvä asia, sillä kappale kuullaan jo kertaalleen sisääntulon yhteydessä.
JYP on tiettävästi yksi SM-liigan mainostetuimpia joukkueita. Mainostus - tuo oiva tapa hankkia täytettä budjettiin, jos takapiruna ei ole esimerkiksi Jokereiden tapaan Hjallis Harkimoa. Tästä syystä otteluissa soitetaan vähän puolesesti musiikkia ja välillä muun muassa jäähyjenkin hidastukset jäävät mediakuutiolta näkemättä mainosten vuoksi.
Tällä kaudella puolet erätauosta vievä Hämeenlinnaan rakennettava Euroopan autokauppakeidas -mainos on kuitenkin sapettanut allekirjoittanutta suuresti niin pituutensa kuin sisältönsäkin puolesta. Hämeenlinna on keskellä Suomea korkeintaan kehä kolmosen sisältä katsottuna, jossa kaikkia Lahtea pohjoisempana oleva lasketaan Lapiksi.
Yli- ja alivoimien yhteyteen on saatu mielestäni mainokset osumaan hienosti kohdilleen. Kotijoukkueen kuluttaessa jäähypenkkiä mainosääni kehoittaa: "Nyt tukea jypille", mainostaen polvitukea ja vastaavasti vierailijoiden pelatessa vajaalla mainostetaan yrityksen tarjoamaan "ylivoimaa".
Raksilassa sen sijaan tarjottiin ainakin kaudella 2008-2009 mediakuutiolla kotijoukkueen saadessa jäähyn Oscar-palkintoa vastustajan rikotulle pelaajalle. Mautonta.
Vastaavat mainokset jäävät varmasti keskivertoa paremmin katsojien mieleen. Allekirjoittaneen verkkokalvoille on ainakin vahvasti syöpynyt Synergiasta kivenheiton päässä pelaavien Kirittärien vanhat pelihousut. Kirjapaino Karin housujen takapuolella ostamassa mainoksessa julistettiin: "Kari se vaan painaa".
Hippoksen Synergia-areena on SM-liigan pienin halli niin kapasiteetissa kuin muussakin tilavuudessa mitattuna. Tämä ja vuosittain toistuva vahva kausikorttien myynti takaavat suhteellisen hyvän tunnelman jopa syksyiseen arki-illan otteluun.
Lähellä kaukalon reunoja sijaitsevien yleensä 90-prosenttisesti täyttyvien katsomoiden aiheuttama pauhu on viime vuosina ollut kova pala purtavaksi vierasjoukkueille.
Allekirjoittanut päättää tämän kertaisen blogin tähän ja on ainakin jokseenkin tyytyväinen oman pelikirjansa kestävyyteen kirjoituksen aikana. Suunnitelmien mukaisesti viime blogiin verrattuna merkkimäärästä saatiin karsittua noin nelisenkymmentä prosenttia. Tästä on hyvä jatkaa kohti viidettä kolumnia - Ottelutapahtuman kehittäminen Synergia-areenalla.
Au revoir! (1 tunnin ja 39 minuutin ranskan kielen opintojen pohjalta)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti